Gezonde baksels

Gezonde pepernootjes

Sinterklaas is terug in het land. Dus dat wil zeggen heerlijke speculaas, mandarijntjes en pepernoten. Met deze gezondere kruidige nootjes hoef je je niet zo schuldig te voelen als je wil snoepen. ­čśë

Gemakkelijk om te maken, heerlijk van smaak en perfect te bewaren in een koekjestrommel. Dit recept is ook leuk om met je kids te maken, in tijden van ‘lockdown’ . Of als een verantwoorde snack!

Tip: Hou je van chocolade? Rasp wat pure chocolade in het beslag.

Liefs!

Gezonde pepernootjes

Print Recipe
Serves: 40 nootjes Cooking Time: 45 min

Ingredients

  • - 200 gram speltmeel
  • - 50 gram kokosbloesemsuiker (of 4 el honing)
  • - 2 el speculaas kruiden
  • - 1 el bakpoeder
  • - 2 tl kaneel
  • - 50 gram kokosolie
  • - Snuf zout
  • - 4 el amandelmelk

Instructions

1

Verwarm de oven voor op 170 graden. Bekleed een plaat met bakpapier.

2

Doe alle droge ingredi├źnten in een beslag kom en meng goed door elkaar.

3

Neem 50 gram kokosolie en laat smelten in de microgolf. Doe dit samen met 3 el amandelmelk bij het beslag. Meng alles goed door elkaar en maak er een kneedbal mee.

4

Als het deeg te nat is, dan voeg je er nog wat meel mee. Is het te droog? Nog wat extra melk.

5

Maak nu kleine bolletjes, leg ze op de bakplaat en duw wat plat. Zorg wel dat er voldoende plaats is tussen de nootjes. Bak de pepernootjes 25 minuten in een voorverwarmde oven.

6

Laat ze afkoelen. Het kan zijn dat ze in het begin nog wat zacht zijn, maar zodra ze afgekoeld zijn, worden ze lekker knapperig.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply