Lunch

Torentjes van zoete aardappel, courgette & aubergine

Groenten zijn goed voor je gezondheid want ze zitten vol met vitaminen en mineralen. Maar het schrikt de mensen soms af wanneer ze horen dat ‘mijn lunch’ enkel bestaat uit groenten (niet altijd natuurlijk ­čÖé ). Vaak combineer ik verschillende soorten groenten met vis, vlees of kaas. In deze post gebruik ik zoete aardappel. Yummie gegrild…

Groenten torentjes

Ik ben verzot op gegrilde groenten. De groentjes krijgen in de oven en door de (verse) kruiden een heeeeerlijke smaak! De combinatie met de zoete aardappel is perfect. Zoete aardappel is oorspronkelijk uit Mexico. Tijdens onze roadtrip door Mexico (begin juli) stond dit bijna dagelijks op mijn menu :). Bovendien is deze aardappel een groente en veel gezonder als de gewone aardappel!

Het belangrijkste aan dit gerecht is dat je totaal geen werk er aan hebt. Juist de groenten in schijfjes snijden, op de bakplaat leggen, kruiden, wachten en klaar! Zo simpel en enorm lekker.

Torentjes van zoete aardappel, courgette & aubergine

Print Recipe
Serves: 1 Cooking Time: 30 min

Ingredients

  • 1 zoete aardappel
  • 1/2 courgette
  • 1/2 aubergine
  • Peper en zout
  • Verse rozemarijn
  • Pili pili
  • 2 eetlepels olijfolie
  • Hummus of ricotta

Instructions

1

Verwarm de oven op 180 graden

2

Neemt de bakplaat en leg er bakpapier op

3

Snij de zoete aardappel, courgette en aubergine in schijfjes.

4

Leg de schijfjes door elkaar op je bakplaat

5

Kruid af met peper en zout, de verse rozemarijn, pili-pili en olijfolie

6

Zet de schijfjes ongeveer een 20 minuten in de oven (afhankelijk hoe krachtig je oven is, ze moeten zacht zijn)

7

Daarna nog even op 'grillstand'

8

Haal de schijfjes uit de oven en vorm torentjes

9

Neem eerst een schijfje aardappel, dan wat hummus of ricotta erop. Dan een schijfje courgette, terug wat hummus of ricotta. En daarboven op een schijfje aubergine, ...

Notes

Ik werk altijd af met hummus of ricotta ertussen. Maar je kan dit perfect ook doen met een tomatensausje erbij. Of als je er echt vlees bij wil, stukjes parmaham. Gewoon doen, wat jij lekker vindt!

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply