Diner

Healthy Pad Thai

Deze Pad Thai is niet enkel gezond maar ook super snel klaar.

Ik gebruikte glas noedels (mijn favoriet) maar deze zijn super moeilijk te vinden. Meestal vind je rijstnoedels maar deze bevatten vaak meer calorieƫn en zijn ook zwaarder. Gebruik gerust boekweitnoedels of courgetti. Ik haal meestal mijn glasnoedels in een Chinese supermarkt.

Pad Thai is echt een Thaise klassieker en dan ook mijn favoriet! Vooral door de heerlijke smaak van de pindakaas en pindanoten.

Wil je eens iets anders dan kip? Vervang de kip door scampi’s. Vegetarisch of vegan? Ga voor tofu.

Door de extra groenten en het gebruik van de glasnoedels maakt dit recept ook extra gezond. Voor mijn wok gerechten koop ik meestal een grote zak wok groenten. Dit is gewoon super easy. Maar snij de groenten gerust zelf. Ik maak het mij graag gemakkelijk in de keuken šŸ™‚

Dit recept is dus makkelijk en snel. Maar vooral ONTZETTEND lekker! šŸ˜‰ Deel jullie gerechten gerust op mijn instagram pagina! Love to see your food!

Healthy Pad Thai

Print Recipe
Serves: 4 Cooking Time: 40 minuten

Ingredients

  • - 200 gram glasnoedels (of boekweitnoedels/ courgetti/...)
  • - 1 rode ui
  • - 1 teentje look
  • - 1 el gember (vers)
  • - 1 rode peper
  • - 4 lente uitjes
  • - 4 kipfilets
  • - Olijfolie
  • - Kippenkruiden
  • - Peper, zout
  • - 150 gram sojascheuten
  • - 1 zak (300 gram wok groenten)
  • - 2 eieren
  • - 1 handje pinda noten (grof gehakt)
  • - Sausje: 1 el vissaus, 2 el sojasaus, 2 el pindakaas, 1 el honing, 1 limoen), 1el ketjap manis, 1 tl sambal oelek, geutje water

Instructions

1

Doe de glasnoedels in een kom, giet er kokend water bij en laat ze zacht worden. 3 tal minuutjes. Giet ze af in een zeef. Laat dit even staan.

2

Snij intussen de rode ui, look (plet hem wat plat met een mes), gember, lente uitjes (hou het groen apart voor de afwerking) en de rode peper (haal de pitjes eruit) in fijne stukjes.

3

De kip mag je in blokjes snijden.

4

Doe een flinke scheut olijfolie in de wokpan. Voeg de rode ui, peper, look en gember toe. Bak dit een minuutje en daarna mogen de blokjes kip erbij. Kruid met kippenkruiden, peper en zout. Bak totdat de kip een goudbruine kleur heeft.

5

Schep nu de noedels erbij en bak ze mee. Voeg een klein scheutje water eraan toe. Roer alles goed bij elkaar.

6

Breng op smaak met de saus: 1 el vissaus, 2 el pindakaas, 1 el honing, sap van 1 limoen, 1 el ketjap manis, 1 tl sambal.

7

Spatel alle ingrediƫnten goed onder de kip en de noedels. Laat even bakken op een laag vuurtje.

8

Duw nu alles aan de kant van de wok. Breek 2 eieren en laat ze stollen. Roer ze nu los en onder het noedel/kippenmengsel.

9

Bak in een andere pan de wok groenten in wat olijfolie. Kruid met peper en zout. Voeg als laatste de sojascheuten eraan toe. Laat 1 minuutje meebakken.

10

Als je wok groot genoeg is, mogen de groenten nu bij je noedels. Zo niet serveer je het apart op het bord.

11

Dresseer en werk af met het gesnipperd groen van de lente uitjes, limoensap en grof gehakte pindanootjes.

12

En voor mij moet er verse koriander bij šŸ˜‰

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply