Ontbijt

Bloemkool kommetje voor ’s morgens (‘Noatmeal’)

Bloemkool als ontbijt? Are you crazy!?! Ik eet enorm veel bloemkool: geroosterd, bloemkoolrijst, warm, koud, als een dipgroente, … Nog noooit ’s morgens vroeg ­čÖé Maar maak het gewoon 1 keer klaar, en oordeel dan. Geloof me, YUUUUMMM! Bij dit ontbijt alleen maar voordelen: bloemkool is een groente, bevat boordevol vezels, ijzer, vitaminen en telt bijna geen calorie├źn. Het is heerlijk romig, zoet (door de stevia en vanille aroma) en voor mij maakt de prote├»ne poeder het af.

Topping? Wat je maar wil.. noten, zaden, fruit, honing, .. Noem maar op. Ik gebruikte hier wat granola en aardbeien.

Laat je weten wat je ervan vond? Zo benieuwd of je er ook zo een fan van bent als ik ­čÖé

Bloemkool kommetje voor 's morgens ('Noatmeal')

Print Recipe
Serves: 1 Cooking Time: 15 min

Ingredients

  • - 200 gram bloemkool
  • - 1 tl pindakaas ( 1 tl pindakaas achteraf erop als topping)
  • - 100 ml kokosmelk (of een ander soort melk)
  • - 4 tl stevia
  • - 1 tl honing
  • - 1 handje rozijnen
  • - 2 druppeltje vanille aroma
  • - 1 el prote├»ne poeder
  • - 2 aardbeien (topping)
  • - 1 tl kaneel

Instructions

1

Neem 200 gram bloemkool roosjes. Neem je blender of keukenmixer. Mix deze fijn tot rijst.

2

Zet een pannetje op een middelhoog vuur, doe hierin de bloemkool en de kokosmelk. Roer en kook totdat de bloemkool een papje wordt. Voeg nu 1 theelepel pindakaas, rozijntjes, honing, 1 el proteïne poeder (optioneel), stevia en kaneel eraan toe.

3

Meng goed, en laat op een laag vuurtje sudderen. Roer af en toe zodanig dat het niet aanbrand (ongeveer 2 a 5 minuten).

4

Kook totdat het papje is ingedikt.

5

Giet de 'noatmeal' in een kom en serveer lauw met wat fruit, granola en honing.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply