Dessertjes/ Knabbels

Muffins met rood fruit

Deze muffins tover je in een handomdraai op tafel! Gluten-, suiker- en lactosevrij.

Ik gebruikte boekweitmeel voor deze muffins, maar kies gerust voor amandelmeel of kokosmeel. Het komt neer op je persoonlijke voorkeur.

Je zult genieten en je bloedsuikerspiegel hou je onder controle. Omdat deze vrij zijn van geraffineerde suikers. Een win-win situatie dus. Ook voor mensen met diabetes. Een simpel receptje waar je niet veel ingrediĆ«nten voor nodig hebt en die niet veel tijd in beslag nemen. Ik maakte ze tijdens mijn middagpauze. šŸ˜‰

Wil je iets extra? Voeg er gerust wat stukjes pure chocolade aan toe. Heerlijk in combinatie met het rood fruit.

Muffins met rood fruit

Print Recipe
Serves: 6 muffins Cooking Time: 45 minuten

Ingredients

  • - 80 gram boekweitmeel
  • - 80 gram rood fruit
  • - 1 ei
  • - 1 banaan
  • - 1 el bakpoeder
  • - 1 tl kaneel
  • - 100 ml amandelmelk
  • - Snuf zout

Instructions

1

Verwarm de oven voor op 180 graden.

2

Prak de banaan en meng deze samen met het ei en 80 gram rood fruit.

3

Doe 75 gram boekweitmeel (of havermeel) in een kom en meng dit met 1 el bakpoeder, snuf zout en 1 tl kaneel.

4

Daarna mogen de natte en droge ingrediƫnten met elkaar gemixt worden. Dit kan met een staafmixer of gewoon met een klopper.

5

Verdeel nu het beslag over 6 muffin vormpjes (als het geen siliconen is, niet vergeten in te vetten.

6

Deze mogen 35 minuten in de voorverwarmde oven.

You Might Also Like

No Comments

Leave a Reply